Start arrow Szkoła Podstawowa arrow Aktualności arrow "Bliżej matematyki - bliżej świata" - podsumowanie projektu
"Bliżej matematyki - bliżej świata" - podsumowanie projektu Utwórz PDF Drukuj Poleć znajomemu

 Przykładowa grafika                       Przykładowa grafika

 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

 

 

 

      9 czerwca 2011 roku odbyło się seminarium informacyjne  dla rodziców i uczniów biorących udział w zajęciach w ramach  projektu edukacyjnego realizowanego w Szkole Podstawowej w  Centrum Oświatowym Koszycach w ramach Priorytetu IX "Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach", Działanie 9.5. Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich. Głównym celem projektu był wzrost umiejętności matematycznych wśród uczniów szkoły. Do udziału w projekcie zostało włączonych 72 uczniów klas I-VI. Dzięki środkom unijnym pozyskanym w projekcie „ Bliżej matematyki- bliżej świata…” oferta edukacyjna szkoły wzbogaciła się dodatkowo o warsztaty matematyczne, warsztaty matematyczno- informatyczne oraz zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze z matematyki. Uczniowie uczestniczący w dodatkowych zajęciach ponadto wzięli  także udział w całodniowej wycieczce do Krakowa do Muzeum Inżynierii Miejskiej i Ogrodu Doświadczeń. Tam mieli możliwość uczestnictwa w zajęciach edukacyjnych w II grupach wiekowych. Młodsi uczniowie z klas I-III uczestniczyli  w warsztatach : W dawnej drukarni”  na których mogli się dowiedzieć: Kim był Johannes Gutenberg i co mu zawdzięczamy? Jak wyglądała drukarnia w czasach Gutenberga? Kim był giser i czym zajmował się preser? Po odpowiedzeniu na te pytania uczniowie wykonali samodzielnie inicjał na wzór książki średniowiecznej, uczyli się składu tekstu i robili odbitki. Uczniowie klas starszych IV VI uczestniczyli w lekcjach muzealnych w Ogrodzie Doświadczeń:

W POSZUKIWANIU UKRYTEJ SZKATUŁKI

 Podczas której uczyli się orientacji w terenie na podstawie kompasu i mapy. Wykorzystując zdobyte umiejętności  mieli możliwość odnalezienia szeregu przygotowanych dla nich zadań, bazujących na  urządzeniach w Ogrodzie Doświadczeń. Poprawne rozwiązania doprowadziły ich do ukrytej w Ogrodzie niespodzianki.

TRĄBKA KIBICA, czyli jak powstaje dźwięk

Podczas zajęć uczniowie poznali  fizyczne aspekty dźwięku. Chętni mogli zobrazować swoje umiejętności wokalne na ekranie oscyloskopu. Na wybranych instrumentach muzycznych, m.in. takich jak trąbka kibica, poznaną teorię zastosowali w praktyce.

W ramach projektu przeprowadzono łącznie 96 godzin zajęć wyrównawczych, 48 godzin warsztatów matematycznych oraz 16 godzin warsztatów matematyczno- informatycznych. Dzięki pozyskanym środkom unijnym szkoła wzbogaciła się o pomoce dydaktyczne na kwotę: 6 170,00 zł, które pozostaną w szkole, także po zakończeniu projektu i będą służyć kolejnym rocznikom uczniów. Na spotkaniu informacyjny przedstawiono prezentację z przebiegu zajęć i wycieczek do Krakowa. Zostały także wręczone nagrody dla uczestników warsztatów matematycznych za udział w konkursie matematycznym.

                                   zdjęcia

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
 
Advertisement