Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego W ramach projektu „Bliżej matematyki bliżej świata” od 1 lutego prowadzę zajęcia wyrównawcze w klasach V. W zajęciach uczestniczą dzieci mające trudności z nauką matematyki. Program zajęć adresowany jest też do uczniów, którzy pracują w wolniejszym tempie niż ich rówieśnicy, a w związku z tym nie nadążają z opanowaniem materiału, jak również do tych uczniów, którzy mają niekompletną wiedzę matematyczną czy to z powodu częstych nieobecności, czy różnych dysfunkcji. Na te zajęcia uczęszczają także ci uczniowie, wobec których Poradnia Pedagogiczno – Psychologiczna orzekła dostosowanie wymagań do ich możliwości. Na zajęcia zadania i ćwiczenia dobrałam w taki sposób, aby pobudzały zainteresowania uczniów i zachęcały do polubienia uczenia się matematyki na miarę indywidualnych możliwości jego uczestników. Aby zajęcia były atrakcyjne i nie nużyły, a raczej zachęcały do aktywności matematycznej podczas nich pracujemy na komputerze, wykorzystujemy gry edukacyjne, programy multimedialne, łamigłówki, klocki logicznego myślenia i gry planszowe, które pozwolą w niekonwencjonalny sposób przekazać uczniom wiedzę matematyczną, utrwalić ją i sprawdzić jej opanowanie - czyli uczyć przez zabawę. Uczestnicy tych zajęć są zadowoleni i chętnie biorą w nich udział o czym świadczy wysoka frekwencja. Dzieci sporadycznie opuszczają zajęcia tylko z powodu choroby. Ewa Barszcz zdjęcia |