Start arrow Aktualności arrow "W matematyce nie ma drogi specjalnie dla królów"
"W matematyce nie ma drogi specjalnie dla królów" Utwórz PDF Drukuj Poleć znajomemu

 

Przykładowa grafika                       Przykładowa grafika

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

 

 

,,MATEMATYKA Z UŚMIECHEM” - zajęcia wyrównawcze z matematyki dla uczniów  klasy IV  Szkoły Podstawowej im. K. Makuszyńskiego w Centrum Oświatowym w Koszycach realizowanych w ramach projektu „Bliżej matematyki - bliżej świata - dodatkowa oferta edukacyjna skierowana do uczniów Szkoły Podstawowej w Koszycach”

  

               Od 1 lutego 2011 roku uczniowie Szkoły Podstawowej w Koszycach uczestniczą w zajęciach wyrównawczych z matematyki - „Matematyka z uśmiechem” w ramach projektu Bliżej matematyki - bliżej świata dodatkowa oferta edukacyjna skierowana do uczniów Szkoły Podstawowej w Koszycach. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, a ich zakończenie planowane jest 31 maja 2011r.

              W zajęciach wyrównawczych bierze udział ośmioro uczniów klas czwartych.

Dzieci bardzo chętnie uczęszczają na zajęcia, na których obowiązują zasady: stopniowania trudności, poglądowości, indywidualności i wszechstronności. Podczas zajęć uczniowie uczą się matematyki poprzez różnorakie ćwiczenia, gry edukacyjne, łamigłówki oraz zagadki logiczne.

             Głównym  celem zajęć jest wyrównywanie umiejętności matematycznych i utrwalenie bieżącego materiału, poprzez kształtowanie umiejętności logicznego myślenia oraz ćwiczenie pamięci. Uczniowie na zajęciach rozwijają sprawność rachunkową oraz utrwalają umiejętności zdobyte na lekcjach matematyki. Wiele ćwiczeń ukierunkowanych jest na rozwijanie umiejętności logicznego rozumowania i przygotowanie uczniów do samodzielnego rozwiązywania prostych zadań. Na zajęciach uczniowie wyrabiają nawyk sprawdzania uzyskanych rozwiązań, korzystania z różnych źródeł informacji oraz rozwijają umiejętność posługiwania się językiem matematyki.  Ponadto zajęcia wyrównawcze przygotowują dzieci do samodzielności, systematyczności, pracowitości i wytrwałości.

            Uczniowie są aktywizowani oraz umiejętnie motywowani do zdobywania określonych umiejętności. Sposób i tempo realizacji zajęć oraz stopień trudności i liczba rozwiązywanych zadań jest dostosowana do możliwości uczniów. Motywacje do pracy i uczenia się, są podnoszone poprzez czynne angażowanie dzieci w przebieg zajęć. Częste słowne nagradzanie staje się okazją do odnoszenia drobnych sukcesów przez uczniów, a to z kolei wpływa na poprawę funkcjonowania społecznego dziecka. 

                                                                                                      Maria Rataj

 

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
 
Advertisement