Na mocy Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 sierpnia 2010 r. uczniowie klas gimnazjalnych, w których obowiązuje nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego, mają obowiązek udziału w realizacji gimnazjalnego projektu edukacyjnego, rozumianego jako zespołowe, planowe działanie uczniów, mające na celu rozwiązanie konkretnego problemu z zastosowaniem różnych metod. Oto propozycje tematów możliwych do zrealizowania w naszym gimnazjum: 1. Matematyka wokół nas – w sklepie, w kuchni, w przyrodzie. 2. Porozmawiajmy o pieniądzach – lokaty i kredyty. 3. Jacy jesteśmy – moja szkoła w liczbach. 4.Jaki związek ma matematyka z informatyką? 5. Procenty wokół nas. 6. Liczba zero w matematyce. 7. Wyniki klasyfikacji semestralnej. 8. Z jakich miejscowości uczniowie chodzą do naszego gimnazjum? 9. Które symbole samochodów są osiowosymetryczne i środkowosymetryczne? 10. Jaki związek ma Wit Stwosz z naszą gminą? 11. Jak polscy artyści wyrażali patriotyzm w sztuce? 12. Czy nasza szkoła jest galerią sztuki? 13. Jak zaplanować wycieczkę do Londynu? 14. Jak zaplanować wycieczkę do Nowego Jorku? 15. Modnie czy wygodnie – jak ubierać się do szkoły? 16. W jaki sposób przybliżyć uczniom zabytki architektury drewnianej w naszej miejscowości? 17. Ważne postaci historyczne naszego regionu – jak je przybliżyć naszej społeczności szkolnej? 18. Jak przybliżyć życie i twórczość patrona szkoły Stanisława Wyspiańskiego? 19. Miejsca związane z patronem szkoły Stanisławem Wyspiańskim – szlak wycieczek po Krakowie. 20. Sposoby pozyskiwania energii odnawialnej. 21. Jak maszyny ułatwiają nam życie? 22. Segregując odpady chronisz przyrodę. 23. Z czego słyną Niemcy? 24. Jak zaplanować wycieczkę do Berlina? 25. Jaki wpływ na nasz organizm mają związki chemiczne w kuchni? 26. Jak segregacja śmieci wpływa na ochronę środowiska? 27. Poznajemy sąsiadów Polski. 28. Jak przedstawić swoją szkołę w liczbach? 29. Walory krajobrazowe naszej okolicy. 30. W poszukiwaniu liczby pi. 31. Stereometria w architekturze i sztuce. 32. Ile kalorii zjadam co dzień. 33. Moja wioska w liczbach. 34. Jak propagować turystykę rowerową okolic Koszyc? 35. Jak zorganizować szkolne igrzyska sportowe? 36. W jaki sposób promować zdrowy styl życia? 37. Kibic i kibol – jacy jesteśmy? 38. W jaki sposób uprawianie konkretnej dyscypliny sportu przekłada się na sukces? 39. Szkolny kompleks sportowy – rzeczywistość i marzenia. 40. Jak brak ruchu wpływa na organizm? 41. Jak zorganizować dzień sportu szkolnego? 42. Zaprojektuj ścieżkę rowerową Co zrobić aby poprawić kondycję fizyczną? 43. Wolność jest w nas – Czy księdza J. Popiełuszko można uznać męczennikiem za prawdę. 44. Ale jaja! – zwyczaje i obrzędy wielkanocne. 45. Jaki wpływ ma Internet na nasze życie? 46. Czy mogę być dumny z mojej małej ojczyzny? 47. Czy w dzisiejszych czasach można być patriotą? 48. Galeria absolwentów naszej szkoły. 49. Media jako źródło informacji i dezinformacji. 50. Z czego słynie Londyn? 51. Dobre i złe strony Internetu i telewizji. 52. Jak dbać o zdrowy styl życia? Do dnia 15.01.2011 uczniowie mają obowiązek zadeklarować udział w jednym z wyżej wymienionych projektów. Grupy projektowe mogą liczyć od 3 do 6 osób. Czas realizacji projektu będzie wynosił od 3 do 6 tygodni. Zakończenie przewidziane jest na 31.03.2011 roku. Za pracę w projekcie gimnazjalnym każdy z uczniów otrzyma dodatkowe punkty z zachowania. Joanna Cisak |